10 CONTENTMANIA INTERVIEW Nahradí umelá inteligencia autorov? Vedeli ste, že pojem umelá inteligencia (AI) sa po prvýkrát spomenul už v roku 1956, konkrétne na konferencii na Dartmouth College? Za posledný rok až dva však nabral tento pojem na popularite, a to najmä nástupom ChatGPT v roku 2022. Medzi ľuďmi je to asi najznámejšia/najpoužívanejšia AI a vo vzduchu visí otázka, ktorá máta najmä marketérov: nahradí umelá inteligencia pracovné pozície v online svete? MARIANNA ŠIŠMIČOVÁ K odpovedi nás môže doviesť i fakt, že umelá inteligencia dnes dokáže množstvo vecí – tvoriť obrázky, hudbu, voice-over, weby či text a mnoho ďalšieho. Pomôže vám napísať článok, zhrnúť vložený text, vytvorí príspevky na sociálne siete, dokonca ich aj naplánuje na dlhšie obdobie a pod. Samozrejme, umelá inteligencia nie je len ChatGPT. Dnes existuje veľa nástrojov AI – každý je zameraný na niečo iné a dajú sa využiť naprieč širokou škálou profesií. Negatívnou stránkou neustáleho vývoja nových nástrojov je aj zneužívanie umelej inteligencie na šírenie hoaxov či tzv. deep fake videí. Využívaním AI v marketingu a otázkou, či dokáže nahradiť prácu marketérov, sa zaoberáme aj u nás v agentúre. Opýtali sme sa preto viacerých ľudí na rôznych pozíciách, čo si o tom myslia oni. Aké sú ich odpovede? Spoločnosť OpenAI, ktorá stojí za nástrojom ChatGPT, predstavila svoju najnovšiu verziu ChatGPT 4 Turbo. V čom sa líši od platenej verzie ChatGPT 4? Vo výkone a v dátach, s ktorými pracuje. Tie pozná až do apríla 2023, pričom staršie verzie mali problém odpovedať na otázky k udalostiam, ktoré sa odohrali po septembri 2021. Momentálne je verzia v testovacej fáze, dátum spustenia známy nie je, no niektoré zdroje hovoria, že to bude do konca roka 2023.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx