Contentmania 12 | 2023

11 CONTENTMANIA NAHRADÍ AI AUTOROV/ COPYWRITEROV? Niektorých zrejme áno. Nemusíme ich nazvať slabšími, ale budú to skôr tí, ktorí tvoria veľa obsahu bez pridanej hodnoty. Rôzne SEO články, opisy produktov v e-shope, veci, ktoré sa píšu viac pre algoritmy než pre ľudí, bude jednoduchšie zveriť AI. Ak je teda niekto copywriter, ktorý vie „iba“ písať, mal by spozornieť. Relevantný kontextuálny obsah s citeľným ľudským vplyvom však prežije aj tento „útok strojov“. Copywriteri, ktorí naozaj vedia písať, rozumejú content marketingu, stratégii a biznisu, o ktorom píšu, sa báť nemusia. Pre tých bude skôr výzvou, ako AI nástroje využiť pri zbere inšpirácie, pri rešerši, kontrole gramatiky a pod. Viem si síce predstaviť situácie, keď umelá inteligencia dokáže generovať jednoduchšie príbehy do detských kníh, komiksov, učebníc, ale stále bude potrebné bystré oko a šikovné prsty editora. Celkovo je v záujme každého, kto tvorí obsah, preskúmať, ako mu rôzne AI nástroje dokážu zjednodušiť a zefektívniť prácu. Ak budeme nástroje ovládať my, nemôžu tak jednoducho ovládať ony nás. /// TONY DÚBRAVEC Wild Cards/Doba digitálna AI je iba taká dobrá ako texty, na ktorých sa učí. V blízkej budúcnosti sa bude dať použiť napríklad na tvorbu spravodajských či lifestylových článkov. Je dobrá aj na brainstorming a rešeršovanie väčšieho množstva zdrojov. Ak od nej budete chcieť výstupy na náročnejšie témy či vysokú dávku kreativity, budú ju musieť tvorcovia daného nástroja najprv „nakŕmiť“ kvalitným obsahom. /// MICHAL TOMA freelance copywriter a content writer so zameraním na techniku Ja ako content manažérka si myslím, že AI je skvelým pomocníkom, no nemá slúžiť na copy-paste. ChatGPT považujem za nástroj na inšpiráciu a urýchlenie niektorých činností. AI vie byť nápomocná napríklad pri tvorbe nápadov na témy, editácii textu, určení štýlu písania a pod. Čo sa týka tvorby článkov do magazínov a na blogy, to jej zatiaľ nejde úplne najlepšie – zvládne jednoduchšie texty, no naozaj kvalitný a najmä odborný výstup zatiaľ nahradiť nevie. Uvidíme, čo vývoj AI nástrojov prinesie v budúcnosti. /// MARIANNA ŠIŠMIČOVÁ content manažér A ČO NA TÚTO OTÁZKU„HOVORÍ“ SAMOTNÁ UMELÁ INTELIGENCIA? PÝTALI SME SA KONKRÉTNE CHATGPT 4. TOTO JE ODPOVEĎ: Úloha umelej inteligencie v online marketingu a copywritingu sa stáva čoraz dôležitejšou. Zatiaľ čo AI môže vytvárať pútavý a relevantný obsah na základe veľkého množstva dát a vzorov, stále je potrebné, aby ľudia poskytovali tvorivý vstup a mali nad obsahom kontrolu. AI môže byť výborným nástrojom na generovanie nápadov pre obsah a na optimalizáciu tohto obsahu pre rôzne kanály a cieľové skupiny. Lenže autentickosť a osobný dotyk sú stále dôležité pre úspech marketingových kampaní a to je niečo, čo môže poskytnúť iba ľudský tvorca obsahu. A tak zatiaľ čo AI môže automatizovať a urýchľovať niektoré aspekty copywritingu a online marketingu, nezreplikuje úplne ľudskú tvorivosť a schopnosť nadviazať emocionálnu väzbu s publikom. Preto sa očakáva, že ľudskí tvorcovia obsahu budú mať stále dôležitú úlohu pri vytváraní vysoko úspešných marketingových kampaní. /// VYGENEROVANÉ AI Už dnes dokáže umelá inteligencia generovať pomerne dobrý súvislý text. To naznačuje, že v niektorých oblastiach by zakrátko mohla prevziať prácu za autorov a copywriterov . Hoci v krátkom čase budeme vedieť na AI efektívne delegovať viac a viac obsahu, stále to nebude plnohodnotná náhrada. Aj vďaka emocionálnej hĺbke, kultúrnym rozdielom a jedinečnej kreativite naďalej zostávame unikátni . Ale bude to tak vždy? Zdá sa, že nateraz a ešte aj v blízkej budúcnosti je ideálnym modelom symbióza AI a autorov . Je to prospešné, pretože to rozširuje schopnosti, prináša nové možnosti, zvyšuje kreativitu aj efektivitu . Práve preto by sa klienti mali čo najskôr naladiť na fakt, že zapojenie AI do tvorby obsahu je pre nich nie zlom, ale výhodou. Nemožno však ignorovať mimoriadne rýchly vývoj v oblasti AI, ktorý určite prinesie novú perspektívu. Hľadiac do budúcnosti, ako fanúšik sci-fi ju dokážem vidieť napríklad aj v tom, že AI raz dokáže dosiahnuť bod, kde bude schopná nahrádzať autorov aj v tých sofistikovanejších témach . Ako to však bude potom s originalitou či autenticitou? Veľa otázok. A nielen k obsahu. Sú to vzrušujúce, neisté, dobrodružné a možno aj riskantné vízie pre ľudstvo samo. /// ROMAN KLEMAN CEO ContentFruiteru

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx