Contentmania 12 | 2023

14 CONTENTMANIA MADE IN CONTENTFRUITER Autori sú základný pilier projektu IVANA PAULÍKOVÁ Autor je slovo so silným významom, akurát momentálne žijeme v období, keď mu celkom nerozumieme. Veď umelá inteligencia pracovne aj tak všetko prevalcuje a sociálne siete dajú každému príležitosť byť najmúdrejším. V content marketingu je autor pri tvorbe obsahu osobnosť, ktorá mu vtláča jedinečnú pečať a nezameniteľnú originalitu. Slovíčko autor pochádza z latinského auclor, teda pôvodca, garant, záruka, ručiteľ a pod. Súčasné významové slovníky ho definujú ako tvorcu a pôvodcu – knihy, hry, sochy, myšlienky, textu, hudby atď. V každom prípade musí ísť o kreatívnu osobnosť, ktorá rozumie tomu, čo tvorí, a je pripravená naďalej sa svojou prácou a neustálymi podnetmi rozvíjať. Pri contentmarketingovom projekte sú autori (textov, audiovýstupov, ale i iných obsahov) súčasťou piliera, ktorý sa okrem nich skladá najmä z práce editora či content manažéra. Ďalšími piliermi sú kvalitná stratégia (a ľudia, ktorí ju neustále vyhodnocujú), premyslená distribúcia (a propagácia) a masmédium (magazín/online magazín, blog, podcast, web atď.), teda publikačný prostriedok, jeho riešenie a možnosti, ktoré ponúka. Asi je už jasné, že contentmarketingový projekt je ako živý organizmus, ako zladený tanečný pár. Súhra hláv a nôh pohltí parket bez náznaku čohokoľvek neprirodzeného v rytme akejkoľvek hudby. Lenže bez kvalitných autorov sa môže celé dielo zmeniť na sochu slona stojaceho na dutých papierových nohách uprostred tečúcej rieky. Napriek tomu sa pohľad na autorov v marketingových agentúrach pri tvorbe contentmarketingových projektov pre klientov neraz zužuje na strohé: „A máš niekoho, kto niečo raz-dva napíše?“ Takto sa však kvalitný obsah netvorí. NEMNOŽÍME TEXTY, TVORÍME ORIGINÁL Písať články neznamená množiť texty na internete. Internet je plný obsahu, ktorý síce niekto napísal či pripravil, dajú sa ním zaplniť webové stránky, blogy, sociálne siete, ale nemusí to mať iskru, pravdivosť ani potrebné štandardy. A práve toto sú základné atribúty práce kvalitných autorov. Bez ambície tvoriť niečo lepšie nemá „sekanie“ obsahu do online priestoru zásadný význam. Naopak, pochopenie (a aj správne uchopenie) týchto požiadaviek dovoľuje rásť a vynikať dokonca i takým projektom, ktoré sa rodia vo vysokokonkurenčnom prostredí. No stále je dôležité mať na zreteli, že contentmarketingový projekt má štyri piliere (nohy) a autor je „len“ súčasťou jedného z nich. Lenže ak je všetko nastavené správne, môžete spolu s ním stvoriť i slona, ktorý bude tancovať v divokej riave. Alebo aj nie, ak nič také neplánujete. Záleží na konkrétnom projekte a jeho cieľoch, lebo v poctivom content marketingu sa tvoria len originály.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx