Contentmania 12 | 2023

UKÁŽKA Z PRAXE – ELECTREND VS. ELECTRENDPRO Magazín Electrend ponúka čitateľom obsah z oblasti elektroinštalácií, smart riešení, zabezpečenia či úspory energie. Takto spracované informácie dokáže komunikovať na poli B2C i B2B segmentu. Články prezentujú produktové novinky, ale aj užitočné tipy do domácnosti, ktoré s nimi súvisia. Spôsob, akým sú informácie podané, teda komunikačný tón, jasne smeruje na koncového spotrebiteľa. Ukážku obsahu si môžete pozrieť tu: CONTENTMARKETINGOVÁ STRATÉGIA PRE B2C VS. B2B Spoločným menovateľom oboch modelov je budovanie povedomia o značke prostredníctvom tvorby kvalitného obsahu, šírenia na platformách, kde sa nachádza vaše publikum, a aj platenej podpory. Aby všetko hralo vo váš prospech, je nutné tieto aktivity vykonávať konzistentne a dlhodobo. Na to bude slúžiť contentmarketingová stratégia, ktorá pomôže zlepšiť výsledky viacerých oblastí, ako napríklad: • Zvýšenie návštevnosti webu, blogu, prípadne profilov v konkrétnych sociálnych médiách • Zvýšenie celkového povedomia o značke • Zlepšenie pozície vo vyhľadávaní a tým zlepšenie SEO skóre • Zvýšenie dôveryhodnosti a lojality v očiach zákazníkov Devízou akéhokoľvek contentmarketingového projektu je dlhodobé zameranie a tvorba kvalitného obsahu. Relevantné informácie vám pomôžu postaviť značku do pozície autority v danom odbore. Súčasne, ak je stratégia postavená správne, a teda vychádza z výsledkov vykonaných analýz, pomôže generovať aj samotný predaj. PLÁNOVAŤ, ANALYZOVAŤ, PLÁNOVAŤ – NEKONČIACE SA REPETE Kolobeh týchto činností sa pri realizácii contentmarketingovej stratégie nikdy neuzatvára. Ak plánujete, tvoríte a publikujete, rovnako musíte vedieť vyhodnocovať úspešnosť vyvinutého úsilia. Kroky, ktoré podnikáte, by mali mať jasne stanovené ciele, komunikačnú štruktúru, obsahové formáty a časové rámce. Skvelým pomocníkom pre vás teda bude redakčný plán. Pomôže časovo definovať plánované aktivity a sprehľadní nastavenie stratégie na vami definované obdobie. Môže to byť mesiac, dva mesiace, tri, pokojne aj polrok alebo rok. Záleží na tom, ako je postavené vaše podnikanie, či naň vplýva sezónnosť, respektíve ako často chcete dosahovať určitý cieľ. Podľa toho treba tvoriť komunikačný plán. Neexistuje jedna správna šablóna, ale šablóna, ktorá bude ušitá na mieru vašej značke. ZHRNUTIE: /// B2C – Oslovuje širšie publikum s cieľom zvýšiť predaj a priniesť nových zákazníkov. /// B2B – poskytuje rady na zlepšenie podnikateľských aktivít vrátane prezentácie používania produktu alebo služby. /// SPOLOČNÉ MENOVATELE – budujú povedomie o značke prostredníctvom obsahu, ktorý zaujme a je blízky cieľovému publiku/definovanej persóne. B2C • Širšie publikum • Uvoľnenejší a zábavnejší obsah • Osobnejšia komunikácia • Založené na emóciách • Kratší nákupný proces • Orientované na produkt alebo službu • Sústredené na budovanie značky PRELÍNANIA • Budovanie dôvery • Povedomie o značke • Ponúkanie riešení • Oslovenie a angažovanosť publika • Definovanie cieľovej skupiny B2B • Menšie publikum • Informatívny obsah • Formálnejšia komunikácia • Založené na vzťahoch • Dlhší nákupný proces • Odbornosť a efektivita • Sústredené na generovanie leadov Rozdiely vs. prelínania 24 CONTENTMANIA MADE IN CONTENTFRUITER

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx