31 CONTENTMANIA V niektorých trhových segmentoch sme lídrami na trhu. Veľmi dobre vieme, že túto pozíciu musíme každý deň obhajovať. Čo sa týka čítanosti, magazín Electrend dosahuje vysoké čísla. Dokonca Google čerpá z obsahu „snippety“, ktoré sa zobrazujú v hornej časti vyhľadávača ako základná odpoveď na to, na čo sa ľudia dopytujú. Čo má podľa vás najväčšiu zásluhu na relevantnosti obsahu? Na úplnom začiatku sme sa zamerali na správne a podrobné definovanie cieľových skupín/persón. To bol jeden zo základných kameňov celého projektu. Ďalším dôležitým aspektom bolo správne trafiť, aký obsah bude naše cieľové skupiny zaujímať, pričom na internete je ho nedostatok. Tematicky sú stránky magazínu vyvážené. Okrem odborných tém dávate priestor aj tým praktickým, napríklad ako sa starať o vypínače. Ukazuje sa, že aj ony dosahujú vysokú čítanosť. Čím to podľa vás je? Prvotnou myšlienkou nebolo vytvoriť magazín Legrand, kde budú prezentované výhradne naše produkty. Chceli sme obsiahnuť rozmanité a zaujímavé témy z oblasti elektroinštalácie, ktoré by mohli na naše cieľové skupiny zapôsobiť. A to sa podarilo. Často sú to témy, s ktorými sa stretávame každodenne. Niekedy ide o témy relatívne odborné, ale písané tak, aby boli zrozumiteľné aj pre laickú verejnosť. Naša electrendová komunita vie, že sa môže v pravidelných intervaloch tešiť na zaujímavé novinky. Obsah, ktorý sa dostáva k ľuďom, je pod drobnohľadom garanta. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa ľudia naučili k magazínu opätovne vracať. Aké sú ďalšie dôvody? Robíte to inak ako konkurencia? Kľúčových parametrov je hneď niekoľko. Určite je to pravidelnosť. Naša electrendová komunita vie, že sa môže v pravidelných intervaloch tešiť na zaujímavé novinky. Ďalším dôležitým prvkom je atraktívna grafika i štýl, akým komunikujeme. Zameriavame sa aj na to, aby sme rýchlo odpovedali na všetky otázky. Navyše projekt významne podporujeme na sociálnych sieťach. Keď toto všetko zhrnieme, áno, pracujeme na tomto projekte veľmi intenzívne a veríme, že sme vytvorili niečo, čo je na našom trhu unikátne. Navzdory špecifickosti segmentu je vaše publikum pomerne širšieho zamerania. Dokazuje to nielen magazín, ale aj newsletter, ktorý odoberajú napríklad i stredné školy a samotní elektrikári. Pociťujete, že obsah, ktorý ľuďom prinášate, je veľká zodpovednosť? Najprv je dôležité zdôrazniť, že v segmente elektrotechniky je nutné všetky činnosti prenechať výlučne odborníkom s príslušným vzdelaním a certifikáciou. To však nebráni v tom, že chceme šíriť povedomie o moderných trendoch a zrozumiteľne tieto témy sprostredkovávať napríklad i študentom elektrotechnických škôl. Podľa nás je to správna cesta. Títo študenti sú budúci projektanti, elektrikári alebo systémoví integrátori a čoskoro aj oni budú ovplyvňovať to, kam sa bude elektrotechnika uberať.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx