Contentmania 12 | 2023

34 CONTENTMANIA STORYTELLING MILAN MICHALOVIČ Obchodný riaditeľ spoločnosti KANSAI HELIOS Slovakia s 25-ročnými skúsenosťami v segmente dekoratívnych náterov. Svoju kariéru venoval zakladaniu a úspešnému uvedeniu niekoľkých značiek na slovenský trh. Odbornosť a jeho vedenie boli kľúčovými faktormi dlhodobého úspechu, ktorý sa mu podarilo dosiahnuť v dynamickom prostredí náterových systémov. Správne nastavenie tzv. marketingo- vého mixu je pre úspešné podnikanie kľúčové. Niektorí marke- tingoví manažéri zastávajú názor, že dôraz sa prehnane kladie na propagáciu a ostatné zložky sú zanedbávané. Vnímate toto tvrdenie rovnako? MILAN: Je pravdou, že mnohé produkty, a nielen z oblasti náterových hmôt, sú pretláčané, resp. propagované s tým, že na ostatné 3 P marketingového mixu sa zabúda. To, čo často „vypadáva“, je forma distribúcie – môžete mať perfektne doladenú propagáciu, no pokiaľ nemáte vyriešené miesto, kde budete produkt predávať, a zároveň máte slabú distribúciu, ďaleko sa nepohnete. To platí pri e-shope (zabezpečenie dostupnosti produktu pre zákazníka v správnom čase a za správnu cenu) aj pri obsahu (môžete mať vytvorený skvelý obsah, no ak ho nedostanete k potenciálnym zákazníkom, je vám nanič). NINA VRÁBLOVÁ Rozhovor s Milanom Michalovičom a Naďou Majdanovou KANSAI HELIOS Slovakia obchodným riaditeľom marketingovou špecialistkou KANSAI HELIOS prichádza s riešeniami pre pozitívny vplyv na životné prostredie. Aj spolupráca s dodávateľmi je založená na kritériách trvalej udržateľnosti. Ak sa bavíme o udržateľnosti značky, vaša voľba padla na content marketing. Napĺňa očakávania? NAĎA: Content marketing je v súčasnosti „must have“. Edukujeme, radíme, inšpirujeme, dostávame ľudí na naše webové stránky, sociálne siete, do e-shopu, budujeme povedomie o značke. Máme merateľné výsledky, čiže áno, napĺňa naše očakávania. Ak sa však bavíme o udržateľnosti značky, mali by sme sa aj o investícii v podobe financií a času. Čas hrá veľkú rolu – nielen z hľadiska dlhodobého plánovania a posudzovania projektu, ale aj v zmysle „tu a teraz“. Ako klient potrebujete byť súčinný, schvaľujete obsah, garantujete jeho relevantnosť. U nás je posudzovanie aj na strane aplikačného technika s dlhoročnými skúsenosťami, takže k tej udržateľnosti by som pridala aj dôležitosť ľudí, ktorí pre vás obsah pripravujú. Texty síce môžete pripomienkovať, no ak sú kvalitné, ušetríte kopec času. Obsah, ktorý ľuďom prinášate v rôznych formátoch, dosahuje vysoké čísla čítanosti. Svoj podiel na tom má aj dozor nad obsahom v podobe garanta. Prečo a kedy by o ňom mali značky uvažovať? NAĎA: Dohľad nad obsahom – najmä so zapojením garanta – je kľúčový pre zabezpečenie súladu obsahu s hodnotami značky, pre udržiavanie štandardov kvality a prispievanie k dosahovaniu strategických cieľov. Je to neoddeliteľná súčasť úspešných contentmarketingových stratégií, najmä ak sa zameriavate na vysokú čítanosť a pozitívne zapojenie publika.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx