36 CONTENTMANIA STORYTELLING Spomenuli sme interaktivitu na sociálnych platformách a rozrastanie sa komunity ľudí okolo značky. Rozrastá sa aj inak ako teritoriálne – vo veľkosti biznisu? MILAN: V samom začiatku projektu (prvé roky) bol progres v získavaní klientov a spotrebiteľov výraznejší. Boli sme prví v segmente, kto formou content marketingu budoval verejné povedomie. V súčasnej dobe – ovplyvnenej spoločenskou situáciou a poklesom trhu v stavebnom sektore – v našej obchodnej oblasti prevláda stagnácia. Preto je očakávanie progresie (aktuálne) nemysliteľné. Obzvlášť ak je konkurencia výborne etablovaná a taktiež podniká kroky na zmiernenie následkov krízy. Agentúra GFK Slovakia v oblasti náterových hmôt na ochranu dreva informovala o celotrhovom medziročnom poklese (obdobie 1. 8. 2022 až 1. 8. 2023) na úrovni – 18 % v objeme predaných náterových hmôt. Čo ma však teší, je konkrétne náš výsledok. Je totiž lepší, ako ukazuje vývoj na trhu. V určitej miere sa to dá považovať za úspech. Máme náskok pred konkurenciou a stretávam sa s tým, že konkurencia vníma, že je to aj vďaka contentmarketingovému projektu. Je teda fakt, že ste vďaka Čaru dreva konkurencieschopnejší? MILAN: Je to fakt, ktorý sa zrodil z dôvery. Totiž, ja som sa s Romanom Klemanom, CEO ContentFruiteru, poznal dlhodobo osobne. Ako riaditeľ firmy Renaco pre nás zastrešoval mediálnu komunikáciu a reklamu v offline priestore cca od roku 2000. Keď z jeho strany prišiel návrh na content marketing, videl som v tom zmysel. Páčila sa mi tá nenásilná forma propagácie. Vtedy niečo podobné robil, myslím, iba Baumit a Bramac. Informácií o samotnom fungovaní content marketingu bolo v tom čase veľmi málo (väčšinou len články a knihy v angličtine). Agentúra ContentFruiter bola medzi prvými, čo sa ním začali zaoberať, a videla v ňom veľký význam a progres. A ja tiež, čo som rád, pretože tento správny výber naštartoval náš konkurencieschopný vlak. NAĎA: Ja som do tohto vlaku nasadla rok po tom, ako v roku 2018 započal cestu. S odstupom času môžem jednoznačne povedať, že projekt Čaro dreva je naša najväčšia konkurenčná výhoda. Nepotrebujeme dávať desiatky tisíc do kampaní, do TV a rádiospotov, nepotrebujeme organizovať súťaže o veľké ceny. Napriek tomu máme obsah, ktorý vie osloviť masy ľudí. Aj konkurenAj pri poklese na trhu v dôsledku spoločenskej situácie výsledky ukazujú, že máme náskok pred konkurenciou. NAĎA MAJDANOVÁ Marketingová špecialistka spoločnosti KANSAI HELIOS Slovakia s bohatými skúsenosťami v oblasti predaja. V minulosti pôsobila v odvetví farmaceutického marketingu, predovšetkým v spoločnostiach Walmark a Simply You Pharmaceuticals. Tieto skúsenosti vytvorili pevný základ jej porozumenia pre zákaznícke potreby. Napokon, pretavuje ich do úspešných stratégií pri budovaní značky. cia zakladá podobné projekty, snaží sa nás kopírovať. Ak neprestaneme, nedobehne nás. Hovorí sa, že komunikácia je kľúčovým faktorom úspechu vo vzťahoch – či už pracovných, alebo osobných. Vnímate ju ako zásadnú aj pri distribúcii obsahu značky? Prečo nestačí vytvoriť „len“ skvelý obsah? NAĎA: Vytvoriť skvelý obsah je dôležité, ale gro je v jeho distribúcii. Lenže ani tá sama osebe nestačí. Úspech tkvie v tom, ako dobre je tento obsah komunikovaný a prispôsobený cieľovke. Samozrejme, že komunikácia je kľúčová pri budovaní vzťahu so zákazníkom – vďaka správnej komunikácii sa stáva publikum lojálnym, dôveruje značke. Ak je obsah zaujímavo komunikovaný distribúciou, ľudia naň reagujú, zdieľajú ho. My získavame spätnú väzbu, čo nám umožňuje personalizovať obsah. Ale hlavne vieme, čo funguje a čo nie. Môžeme zlepšovať a plánovať distribučné stratégie.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx