Contentmania 12 | 2023

37 CONTENTMANIA Ak je obsah zaujímavo komunikovaný, ľudia naň reagujú, zdieľajú ho. Získavame spätnú väzbu a personalizujeme ho. V segmente presýtenom konkurenciou je obzvlášť dôležité, komu zveríte do rúk svoju značku. Keď sme pri komunikácii, súčasťou tej vašej je drevená postavička menom Woody, akýsi maskot, ktorý prináša rôzne tipy, zaujímavosti, radí čitateľom. Čo vás viedlo k rozhodnutiu, že bude správnou marketingovou ingredienciou? NAĎA: Maskoty priťahujú pozornosť a zákazníci majú tendenciu lepšie si pamätať postavy a symboly (a to má pozitívny vplyv na ich nákupné preferencie). Využívanie maskotov a postavičiek je stratégiou, ktorá sa zvyčajne dobre osvedčí, keďže značke vytvárajú jedinečnú a emocionálnu dimenziu. Aj preto Woody – prispieva k rozpoznateľnosti a zapamätateľnosti značky. MILAN: Pred 20 rokmi stála značka Belinka pred dôležitou výzvou. Bola známa ako špecialista na ochranu dreva, výrobky Belinka boli jediné svojho druhu, spoľahlivé a kvalitou špičkové. Hlavnou otázkou však bolo, ako ich priblížiť zákazníkom. Tak sa zrodila drevená postavička Woody. Stala sa hlavným protagonistom a ambasádorom Belinky, jej kreatívnym riešením. Woody bol výborným odrazovým mostíkom. Na komunikáciu však nebol využívaný konzistentne. Aj keď sme úspešne vstúpili na nové trhy a darilo sa nám udržiavať príbeh značky živý a rozpoznateľný, postupom času sme opäť čelili výzve. Výzve, ako držať krok s potrebami zákazníkov. Po dôkladnom zvážení sme sa rozhodli, že Woodyho chceme späť. Ukazuje sa, že to bolo dobré rozhodnutie. Woody vplýva na rozpoznateľnosť značky, no zároveň má úlohu vyzývateľa na nákup. Čo sa týka nákupov, e-shop je dlhodobo súčasťou webu kansai-helios.sk, no v prípade webu carodreva.sk je to tak iba krátky čas. Čo rozhodlo, že bude mať pevné miesto aj na platforme magazínu? MILAN: Uvažovali sme o tom už dlhšie, no keď prišla pandémia, bolo treba rýchlo konať. Lenže pôvodný realizátor e-shopu sa svojej úlohy zhostil, nazvem to ešte pekne, nekvalitne. Stačilo jednoduché porovnanie s konkurenčnými e-shopmi a bolo jasné, že je zle, obzvlášť na takom presýtenom trhu. Vaša analýza to len potvrdila. Spätne vieme vyhodnotiť, že rekonštrukcia e-shopu, ktorú ste urobili, a jeho „vynovené“ nasadenie na web Čaro dreva v roku 2022 boli ďalším efektívnym krokom v pôsobení našej firmy. A to aj napriek tomu, že zásadný predaj farieb prebieha v kamenných predajniach – v „špeciálkach farby-laky“. V tomto sme na Slovensku ešte konzervatívni. Predaj však postupne rastie aj v e-shopoch. Je to pomalý proces, ale je ho vidno. V čom vidíte dôležitosť budovania komunity ľudí okolo značky? Má podľa vás zmysel, aby s ňou počítala už relatívne mladá značka? NAĎA: Jednoznačne. Budovaním komunity budujete i povedomie o značke, výnimočnosť na trhu a hlavne získavate lojálnych klientov, keďže preferujú vaše produkty, prípadne služby. Je úžasné, ako sa marketingový priestor dynamicky mení a rozvíja. Treba sa však obrniť trpezlivosťou. Nie je to krátkodobý ani jednoduchý proces. Tá odpoveď „jednoznačne“ má preto dve podmienky: mladá značka musí mať dlhodobé, postupné, realistické ciele a zároveň nesmie mať v začiatkoch veľké očakávania. V súčasnosti mnohí ľudia fungujú na princípe „všetko chcem mať hneď“. Hneď môžete mať víziu, hneď môžete cítiť potenciál značky, ale výsledky chcú čas. MILAN: My sme lobovali za content marketing v čase, keď to bola ešte veľká neznáma. Aj preto mnohí vnímali iba náklady, nie to, že firme dokáže priniesť zisky. A dnes? Podnikatelia sa nás na content marketing pýtajú. Zaujíma ich, ako v rámci neho fungujeme. Uvažujú, že sa budú uberať týmto smerom. My sme radi, že sme sa ním vydali už v roku 2018.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx