38 CONTENTMANIA SOMETHING MORE Pillar page – kľúčový prvok v SEO stratégii ČO JE TO PILLAR PAGE? Koncept pillar page spopularizoval Google na začiatku 21. storočia ako spôsob organizácie a štruktúry obsahu na webe. Pojem bol zadefinovaný SEO komunitou na opis stránky s kľúčovým obsahom, ktorá slúži ako centrum pre súvisiace podtémy alebo kategórie. Z technického hľadiska je pillar page dôležitým nástrojom v content marketingu. Ide o strategický spôsob organizácie obsahu na webe so zameraním na poskytovanie informácií o konkrétnej téme. Tento typ podstránky je jedným z najlepších nástrojov, ktoré pomáhajú návštevníkom a vyhľadávacím nástrojom porozumieť štruktúre webu. Tieto jedinečné stránky sú komplexnými sprievodcami v konkrétnej téme, ktorú sa pokúšate zaindexovať vo vyhľadávaní. Vytvorením pillar page zjednodušíte a sprehľadníte rozloženie obsahu na stránke tak, aby pomohla návštevníkom získať odpovede na ich otázky čo najrýchlejšie a najjednoduchšie. ČO JE TO PILLAR PAGE? Pillar page má dve hlavné funkcie, a to prilákanie čitateľov a zlepšenie optimalizácie pre vyhľadávače. Existuje niekoľko technických detailov, ktoré by vás mohli presvedčiť, že tento typ podstránok sa naozaj oplatí tvoriť: Budovanie autority témy Podtémy pokrývajú všetky aspekty hlavnej témy, čo pomáha zlepšiť autoritu webu pre danú tému. Zjednodušenie navigácie pre používateľov a vyhľadávače Dobre štruktúrovaný obsah zlepšuje používateľskú skúsenosť a pomáha Googlu pochopiť účel vašej stránky. Zlepšenie interného prelinkovania Interné prelinkovanie je rovnako dôležité ako to externé. Správnym interným prelinkovaním zjednodušíte prácu aj crawlerom Googlu, ktoré sa vám za to odvďačia v podobe rýchlejšieho a kvalitnejšieho indexovania. Generovanie spätných odkazov Pillar page je jeden z najhodnotenejších typov obsahu z hľadiska vyhľadávačov a práve tieto typy obsahov majú tendenciu priťahovať viac spätných odkazov ako napríklad bežné blogové príspevky. Už ste niekedy počuli o pojme pillar page? V content marketingu je celkom rozšírený – dokáže posúvať SEO aj celkové vnímanie contentu z technického aj funkčného hľadiska. Má viacero výhod. Jednou z nich je, že pomáha návštevníkom i vyhľadávacím nástrojom porozumieť štruktúre vášho webu. Ako pillar page vytvoriť a v čom vám môže pomôcť? PATRIK MAZAN AKO BY MALA VYZERAŤ PILLAR PAGE? Ľahko čitateľná Priemerný čitateľ strávi čítaním článku menej ako minútu. Urobte svoju pillar page dobre a ľahko čitateľnou. Primárne sa zamerajte na to, aby čitatelia našli odpoveď na svoju otázku čo najrýchlejšie a aby boli všetky informácie zrozumiteľné. Môžete to docieliť aj krátkym obsahom, ktorý uvediete na začiatku pillar page. Obsah pomôže používateľom orientovať sa, zlepší rýchlosť vyhľadania informácií a zároveň sprehľadní celkové vnímanie pillar page. Užitočná Poskytnete čitateľom hodnotu prostredníctvom vysokokvalitných informácií a odpovedí na ich otázky, ktoré sa dajú ľahko vyhľadať a sú užitočné. Obsahuje dostatok kľúčových slov Uistite sa, že do pillar page zahrniete 15 – 20 kľúčových slov a fráz, ktoré ľudia skutočne vyhľadávajú v rámci danej témy. Primerane dlhá Pokiaľ tvoríte komplexnú pillar page, podľa Similarwebu1 by mala obsahovať aspoň 3 000 slov. Podľa jeho štúdie nie je tento rozsah príliš krátky, aby bol neužitočný, a ani príliš dlhý, aby sa nedal prečítať.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx