Contentmania 12 | 2023

39 CONTENTMANIA AKO TVORIŤ PILLAR PAGE? Konečne sa dostávame k tomu najdôležitejšiemu. Základný postup tvorby pillar page, ktorý uvádza aj spoločnosť Hubspot2, sme doplnili niekoľkými podstatnými poznatkami z našej praxe: 1. Vyberte si hlavnú tému. V prvom kroku odporúčame vybrať si tému, ktorá bude zastrešovať pillar page. Dbajte na to, aby bola dostatočne široká, takže následne ju budete môcť rozdeliť na podtémy. 2. Vytvorte podtémy, ktoré spadajú do rozsahu hlavnej témy, a vyberte kľúčové slová. Pri určovaní podtém môžete použiť napríklad nástroj Marketing miner, ktorý má funkciu otázky. Tá vám pomôže pochopiť, na aké otázky by ste mali odpovedať, aby ste prilákali čitateľov. Dôležité je aj zanalyzovať objemy vyhľadávaní, aby sa nestalo, že budete tvoriť obsah na tému, ktorú nikto nevyhľadáva. 3. Stanovte si, na aký interný alebo externý obsah chcete odkazovať. Tento bod sa primárne odvíja od toho, ako dlho funguje váš web, resp. koľko obsahu sa na ňom nachádza. Pokiaľ máte obsahu viac než dosť, môžete začať výberom všetkého relevantného obsahu, ktorý môžete pri prelinkoch použiť. Ak ho však nemáte dostatok, nie je to vôbec žiadny problém a pillar page môže slúžiť ako skvelá inšpirácia na tvorbu ďalšieho relevantného obsahu. Ten môžete do pillar page doplniť neskôr. Poznačte si aj podtémy, ktorým sa chcete venovať v budúcnosti – tieto články môžete napísať neskôr. Na vyplnenie medzier v obsahu môžete použiť aj externé odkazy. Pokiaľ to urobíte, uistite sa, že odkazujete na renomované webové stránky, ktoré sú z hľadiska danej témy relevantné. 4. Zoraďte si podtémy a začnite písať. Proces tvorby pillar page je pomerne dlhý a náročný. Začnite zoradením podtém – pomôže vám to zistiť, ako spolu navzájom súvisia. Dobre si premyslite aj štruktúru textu, ktorá predstaví danú pillar page s jej hlavnou témou a so súvisiacimi podtémami. Pokiaľ máte všetko pripravené, môžete sa pustiť do toho najdôležitejšieho – do písania. Nezabúdajte, že píšete pre čitateľov a nie pre vyhľadávače. Spôsob, akým ľudia vyhľadávajú obsah, sa mení a pravdepodobne sa aj meniť bude. KRYTINA – UKÁŽKOVÁ PILLAR PAGE CENA STRECHY Z NAŠEJ DIELNE Pillar page sme tvorili aj pre nášho dlhoročného klienta – výrobcu strešnej krytiny spoločnosť Terran na portál Krytina.sk. Pri jej tvorbe sme sa zamýšľali, čo asi vyhľadávajú potenciálni klienti Terranu a aký typ obsahu by mohol byť pre nich užitočný a prínosný. Analýza kľúčových slov nám potvrdila, že v tomto segmente ľudia najviac vyhľadávajú a dopytujú sa na cenu strechy. Aj z toho dôvodu sme vytvorili komplexného sprievodcu v tejto tematike. V rámci pillar page sme vytvorili krátky, ale trefný obsah, ktorý zastrešuje kľúčové obsahové témy, čitateľovi pomáha orientovať sa v obsahu a taktiež zjednodušuje navigáciu. Každý celok sme vizuálne oddelili a pridali sme aj bočný navigačný panel na zjednodušenie orientácie na webe. Pokiaľ čitateľ nájde všetky informácie, ktoré hľadal, môže sa jednoducho presunúť na ďalšiu tému, ktorá ho zaujíma. Samozrejme, nechýba ani interné prelinkovanie. To zjednodušuje prácu crawlerom Googlu, ktoré nás za to bohato odmenia lepšími pozíciami a rýchlejším indexovaním. Pillar page každý rok aktualizujeme a tým jej aj z hľadiska Googlu stále udržiavame relevanciu. Počas troch rokov existencie získala táto podstránka viac ako 36 000 zobrazení, pričom tento počet každý mesiac rastie. Zdroje: 1. https://www.similarweb.com/blog/marketing/content-marketing/pillar-page/ 2. https://blog.hubspot.com/marketing/ how-to-create-a-pillar-page

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx