Contentmania 12 | 2023

41 CONTENTMANIA Keď vek hrá s vami, nie proti vám... Vek stránky predstavuje benefit, ktorý ovplyvňuje jej dôveryhodnosť voči zákazníkom a vyhľadávačom, ako aj jej výkonnosť v online priestore. NA ČO VŠETKO VEK STRÁNKY PÔSOBÍ? 1. AUTORITA Staršie stránky majú vďaka svojmu veku položený dobrý základ na budovanie autority. Už len to, že ich Google indexoval dlhší čas (v niektorých prípadoch aj desiatky rokov), postačuje na vytvorenie základnej úrovne autority, a to aj bez toho, aby dané stránky dosahovali správnu úroveň SEO optimalizácie. 2. DÔVERYHODNOSŤ Hlavnou prioritou Googlu je poskytnúť svojim používateľom dôveryhodné výsledky vyhľadávania. Dlhodobá prítomnosť na internete predstavuje pre Google bezpečnejší, stabilnejší a spoľahlivejší zdroj informácií v porovnaní s novo publikovanou stránkou. 3. LEPŠIA POZÍCIA VO VYHĽADÁ- VAČOCH (SEO) Vek stránky môže mať pozitívny vplyv na SEO. Staršie stránky majú tendenciu dosahovať vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania v porovnaní s novšími stránkami, pokiaľ ide o rovnaký obsah a kvalitu. Samozrejme, za predpokladu, že stránka v minulosti nebola blokovaná zo strany Googlu za nepovolenú aktivitu. Ak je stránka dlhodobo online, môže mať kvalitné spätné odkazy a etablovaný odkazový profil, čo je dôležité pre SEO a dôveryhodnosť zo strany Googlu. 4. STABILNÁ NÁVŠTEVNOSŤ A PUBLIKUM Staršie webové stránky často majú verné publikum, ktoré sa vracia a podporuje svojou organickou návštevnosťou publikovaný obsah a výslednú dôveryhodnosť webu. 5. HISTÓRIA OBSAHU Weby staršieho dáta majú bohatšiu históriu obsahu, čo môže prispieť k zvýšeniu relevancie v očiach vyhľadávačov. 6. DÁTA, ANALYTIKA Každá aktivita na internete zanecháva po sebe stopy v podobe dát, s ktorými môžeme ďalej pracovať. Takéto dáta sú často studnicou inšpirácie alebo nástrojom na optimalizáciu problému, napríklad s konverziami. Vďaka nim môžete identifikovať predchádzajúce problémy, navrhovať riešenia a zlepšenia. 7. PRÍLEŽITOSŤ NA MONETIZÁCIU A SPOLUPRÁCE Web, ktorý má vybudovanú overenú základňu návštevníkov, môže prilákať inzerentov, prípadne iné spoločnosti a vytvárať lepšie možnosti na monetizáciu, ako sú reklamy, affiliate marketing, self marketing, propagovanie spoluprác a pod. Potreba zmeniť web vychádza vo väčšine prípadov z túžby zmeniť celkovú vizuálnu príťažlivosť a držať krok s dobou. Pred rozhodnutím, na akú cestu sa vydáte, porozmýšľajte, či web napriek staršiemu vzhľadu stále slúži svojmu účelu. Má dobré výsledky vo vyhľadávaní? Naďalej vytvárate slušný zisk? Ak je odpoveď na obe tieto otázky áno, potom potrebujete redizajn a nie nový web, pretože úplne nový web by mohol pri razantných zmenách aktuálnej štruktúry a hierarchie podstránok negatívne ovplyvniť vaše doteraz vybudované SEO pozície a autoritu domény. Úplne na záver sa chcem s vami podeliť o webový úkaz, ktorý si našiel fanúšikov a zjavne aj zákazníkov. Ak ste ešte nepočuli o britskej podnikateľke Ling Valentinovej, tak vám ju trochu predstavím. Je to žena činu, ktorá si založila malú lízingovú spoločnosť v Spojenom kráľovstve. Vytvorila si webovú stránku, ktorá porušuje azda všetky pravidlá UX, UI, CX a ďalšie podobné skratky. Web upravuje tak, že ho vrství, to znamená, že na predošlý vizuál navrství iné grafické prvky. Práve vďaka absolútne odlišnému vizuálu a úplne chaotickému usporiadaniu si našla cieľovú zákaznícku skupinu a zároveň aj fanúšikovskú základňu. Webovú stránku tejto dámy si môžete pozrieť na: Ak vám chýba viac kontextu, môžete si prečítať celý článok:

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx