Contentmania 12 | 2023

6 CONTENTMANIA NEWS Marketingové novinky a trendy Doba, ktorú žijeme, sa vyznačuje rýchlym technologickým pokrokom, vyvíjajúcim sa digitálnym priestorom a neustále sa meniacim správaním spotrebiteľov. Aj preto je viac než dôležité nenechať si ujsť vlak a byť pravidelne informovaný o najnovších marketingových trendoch. Rok 2024 bude plný príležitostí a výziev, a ak ich správne uchopíte, môžu sa stať základným pilierom vášho úspechu. CONTENT • Content Marketing Institute oslovil marketérov s otázkou, aké trendy predpovedajú na rok 2024. Najčastejšou odpoveďou bola umelá inteligencia (AI), dopyt po vysokokvalitnom obsahu, video- a audioobsah, vplyv AI na SEO. • Až 57 % marketérov považuje za výzvu vytvárať relevantný obsah pre svoje publikum. Personalizácia bude dôležitou súčasťou contentmarketingových stratégií – vďaka nej dostanú čitatelia relevantný, efektívny a pútavý obsah, čo zvýši ich spokojnosť a v konečnom dôsledku aj mieru konverzie. • Top formátom obsahu v roku 2024 naďalej ostáva, podobne ako v roku 2023, videoobsah. Ako najefektívnejšie sa javia krátke videá, v súvislosti s ktorými Hubspot uvádza, že majú najvyššiu návratnosť investícií zo všetkého obsahu sociálnych médií. • Dominovať budú interaktívne formy obsahu (kvízy, ankety, infografiky) s cieľom upútať pozornosť publika a zvýšiť ich interakciu. • Dopyt po podcastoch stále rastie. Tento typ obsahu poskytuje poslucháčom hodnotu, predáva, zvyšuje viditeľnosť značky a podporuje jej autoritu. Populárne budú témy ako trendy a novinky, prípadové štúdie, tipy, ako na to, rozhovory. Poslucháčov môžete zaujať aj recykláciou obsahu, resp. ak vnímate, že obsah, napríklad článok, zaznamenal veľký úspech, v podcaste môžete tému rozvinúť. Ak bol nejaký príspevok mimoriadne populárny DÁŠA VAŠÍČKOVÁ, JÁN ŠIMA, MICHAL MIKUŠ, SABÍNA LIESKOVSKÁ, RÓBERT UHLÍK na sociálnej sieti a vnímate, že téma ľudí zaujala, opäť ju môžete do detailov rozobrať prostredníctvom podcastu. • AI a evolúcia obsahu. Umelá inteligencia sa stáva skvelým pomocníkom pri vytváraní obsahu, osnov či opisov. Je však dôležité mať sa na pozore a zabezpečiť, aby vždy mala ľudský dohľad a najmä zásah. V súčasnosti ju na vytváranie obsahu využíva približne 10 % marketérov, ale viac ako 58 % plánuje v budúcom roku zvýšiť jej využívanie. WEB DEVELOPMENT • Mobile first dizajn a rýchlosť načítania. Minimalistické a čisté webové vizuály doladené na zobrazovanie na mobilných zariadeniach spolu s implementáciou techník optimalizácie rýchlosti načítania budú aj naďalej trendom pre naplnenie očakávaní návštevníkov a posilnenie výsledného SEO skóre. • Vzostup hlasového vyhľadávania poháňaného inteligentnými reproduktormi a virtuálnymi asistentmi so sebou prináša pre webové projekty potrebu technickej optimalizácie výsledkov vyhľadávania a zlepšenia celkového používateľského zážitku pri hlasovom dopyte. • Rozšírená realita. Prvky virtuálnej reality (VR) a rozšírenej reality (AR) presahujú možnosti tradičných 2D rozhraní a zvyšujú zapojenie používateľov poskytnutím jedinečných používateľských zážitkov. Napríklad v e-shope s nábytkom môže rozšírená realita umožniť zákazníkom vizualizovať produkty v ich reálnej domácnosti ešte pred samotným nákupom. • Umelá inteligencia (AI) pokračuje v pretváraní rôznych odvetví a oblasť webového vývoja nie je výnimkou. Jedným z najvýznamnejších trendov AI vo vývoji webu je vzostup generatívnej AI, ktorá dokáže generovať kód z inštrukcií v prirodzenom jazyku, čím umožňuje vývojárom rýchlejšie písanie kódu a jednoduchšie vytváranie zložitých aplikácií. Výsledkom implementácie a zdokonaľovania AI môžu byť napríklad chatboty s podporou strojového učenia presahujúce rámec tradičného riešenia dopytu, personalizovaný obsah generovaný vzhľadom na záujmy návštevníka alebo automatizovaná správa skladu e-shopu pomocou AI. • Emocionálne inteligentná AI (EI-AI) je nová oblasť výskumu, ktorá sa zaoberá tým, ako možno AI použiť na rozpoznanie ľudských emócií a reakciu na ne. EI-AI by sa mohla použiť na vytvorenie prispôsobenejšieho a pútavejšieho používateľského prostredia napríklad odporučením produktov alebo článkov na základe nálady návštevníka či vytvorením osobnejšej a ľudskejšej automatizovanej zákazníckej podpory. GRAFIKA Špecifické vizuálne produkty a princípy vám pomôžu komunikovať váš šťavnatý obsah tým správnym spôsobom. Je dôležité prispôsobiť ich jedinečným potrebám vašej značky, cieľového publika a celkovej marketingovej stratégie obsahu. Patria k nim napríklad: • Interaktívne a pohlcujúce zážitky: interaktívna infografika s klikacími prvkami a animáciami, zážitky z virtuálnej reality (VR) a rozšírenej reality (AR) na rozprávanie príbehov značky (ak chcete už teraz predbehnúť konkurenciu). • Personalizovaný a dynamický obsah: prispôsobiteľné šablóny na príspevky a reklamy na sociálnych sieťach, dynamické e-mailové šablóny, ktoré sa prispôsobujú individuálnym preferen- ciám predplatiteľov, alebo personalizované vstupné stránky (domovské stránky a špecifické landing pages) s dynamickým obsahom navrhnuté na základe optimálneho správania používateľov.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx