Contentmania 12 | 2023

7 CONTENTMANIA • Minimalistický a čistý dizajn: minimalistický dizajn loga s jednoduchými tvarmi a typografiou, čistý a moderný dizajn webových stránok s dostatkom bieleho priestoru (hlavne e-shopy), minimalistické návrhy brožúr a letákov, ktoré sa zameriavajú na základné informácie a ľahko konzumovateľný obsah. • Autentické a príbehom riadené vizuály: obsahové kampane generované s vizuálmi odrážajúcimi reálne príbehy, vizuály, ktoré zahŕňajú autentické fotografie životného štýlu alebo skutočné obrázky, animované videá alebo súbory GIF, ktoré rozprávajú pútavé príbehy značky – to, čo sa hýbe, upútava pozornosť. • Udržateľný a ekologický dizajn: digitálne a tlačové návrhy, ktoré zahŕňajú ekologické farebné palety a textúry, návrhy obalov, ktoré využívajú recyklované materiály a podporujú trvalo udržateľné postupy, infografika alebo ilustrácie zvýrazňujúce zelené iniciatívy alebo ekologicky uvedomelé návyky. • Mikro- a nanoobsah: krátke a pútavé videoklipy optimalizované pre platformy sociálnych médií (ideálne pre formát reels), animované obrázky alebo GIF, ktoré zobrazujú rýchle tipy alebo zaujímavé fakty, infografiky a grafy, ktoré komunikujú zložité informácie v ľahko stráviteľných vizuáloch. • Výrazná typografia a jasné farby: vlastné návrhy písma, ktoré odrážajú osobnosť značky, šablóny sociálnych médií s výraznou typografiou na pôsobivé citácie a titulky, živé farebné palety na ilustrácie, prezentácie a návrhy príspevkov na sociálne siete. DISTRIBÚCIA V roku 2023 sme v rámci platforiem zaznamenali neuveriteľný nárast popularity a najvyššie čísla pri miere zapojenia a udržania používateľov v prípade sociálnej siete Tiktok. • Táto sociálna platforma dominuje v priestore krátkeho videoobsahu a neustále sa vyvíja, aby značkám poskytovala viac. Ani v roku 2024 sa nezaobídeme bez virálnych tanečných kreácií či vtipných videí a ani bez rôznych nových funkcií a nástrojov pre tvorcov, inzerentov a bežných používateľov. V budúcom roku sa sociálna platforma pravdepodobne zameria na elektronický obchod, generatívnu AI a vyhľadávanie. • Mladšie generácie, ako napríklad mileniáli (narodení v rokoch 1981 – 1996) a generácia Z (narodení v rokoch 1997 – 2010), čoraz viac využívajú na vyhľadávanie informácií rôzne sociálne platformy, napríklad Instagram, Youtube, Facebook, Tiktok a pod. Sociálne médiá sa teda stávajú istými súpermi pre vyhľadávače, o čom svedčí aj fakt, že čoraz viac ľudí si cení informácie nachádzajúce sa na týchto platformách. Hlavnými dôvodmi sú vyššia relevancia obsahu, dôvera v odporúčania používateľov a pohodlie. Vo väčšine prípadov ide o hľadanie značiek, tvorcov, bežných informácií či recenzií na nové miesta. • S využívaním sociálnych médií ako vyhľadávačov rastie aj význam SEO na sociálnych platformách. V porovnaní s hashtagmi bude SEO hrať veľkú rolu v rámci virálnosti príspevkov aj v roku 2024, keď obsah, ktorý uvidíte na karte Pre vás, tam nebude v dôsledku hashtagov, ale správnych kľúčových slov. • Aj naďalej bude veľmi populárny video- -obsah, pri ktorom bude platiť – čím kratší, tým lepšie. S veľkou pravdepodobnosťou prejde zmenou počet používateľov konzumujúcich video bez zvuku. Ten sa bude aj v roku 2024 zvyšovať, preto bude pretrvávajúcim trendom aj v novom roku používanie titulkov do videí na všetkých platformách. • Veľkou zmenou, ktorá sa pretaví aj do budúceho roka, je jednoznačne platená verzia Facebooku a Instagramu. Rozdiel medzi platenou a neplatenou verziou je v tom, že predplatiteľ môže používať danú sociálnu sieť bez reklám, a teda údaje o ňom nebudú použité na reklamné účely. Ďalšou zmenou v týchto sociálnych médiách, ktorá sa takisto spája s ochranou údajov používateľov a kontrolou nad obsahom, ktorý sledujeme, je zmena vo vyhľadávaní. Používateľ bude po novom vidieť výsledky vyhľadávania na základe slov, ktoré zadá, a nebudú mu prispôsobené na základe jeho predchádzajúcej činnosti, ako to bolo doteraz. Rovnako budú môcť používatelia vidieť stories a reels iba od ľudí, ktorých sledujú, v chronologickom poradí od najnovších po najstaršie.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx