Vedeli ste, že podcasty aktívne počúva viac ako 34 percent ľudí? Najväčšia overená databáza Podcast Index uvádza vyše štyri milióny podcastov, z toho viac ako 1400 je slovenských. Počúvame ich počas šoférovania, prechádzky, upratovania alebo len tak ku kávičke. Pre mnohých z nás však nepredstavujú len relax. Sú zdrojom informácií o nových trendoch, zmenách či aktuálnych témach. Obzvlášť to platí pre oblasť marketingu, kde slúžia ako kvalitný a relevantný zdroj plný inšpirácie a insightov.
V článku som si pre vás pripravila top päť marketingových podcastov, ktoré sa oplatí vypočuť. Vďaka nim budete v obraze, nadobudnete nové poznatky a pri niektorých sa aj dobre pobavíte. A ak by sa vám žiadalo viac, v závere prinášam aj dva tipy na podcasty z iného súdka, ktoré síce nie sú primárne zamerané na marketing, no veľmi úzko s ním súvisia.
Top marketingové podcasty
Slovensko
- Marketingové digiTALKy – Digitálna univerzita
Prvým z môjho zoznamu je podcast Digitálnej Univerzity. Je to inovatívny vzdelávací projekt, ktorý sa už 10 rokov špecializuje na profesijné vzdelávanie marketérov, študentov či podnikateľov. Vďaka podcastu prináša Digitálna Univerzita svoj pravidelný „digitalk“ – online marketingovú poradňu odpovedajúcu na najnovšie otázky z oblasti marketingu. Venuje sa aktuálnym témam a za pomoci rôznych odborníkov inšpiruje marketingových nadšencov, podnikateľov a ďalších.
- Buzzworld by Gabo & Peťo
Pri tomto podcaste sa nielenže dozviete množstvo zaujímavých informácií z praxe, ale takisto sa výborne zabavíte. Dvojica Gabriel Tóth a Peter Šebo v ňom totiž svojským a predovšetkým vtipným spôsobom rozoberá rozličné témy z digitálneho sveta, ktoré vám prinesú nielen kopec inšpirácie, ale aj nových poznatkov a insightov.
- Marketing k obedu – Basta Digital
Nielen k obedu si môžete vypočuť obľúbený podcast z dielne marketingovej agentúry Basta Digital – Marketing k obedu. V tridsať minútových epizódach vám prináša zaujímavé rozhovory s odborníkmi, ktorí sa delia o svoje skúsenosti, názory a myšlienky z oblasti marketingu. V jednom z dielov nájdete aj nášho kolegu Patrika Vavroviča, ktorý diskutoval na tému content marketingu – napr. aj o tom, aké ciele môžete napĺňať vďaka kvalitnému a hodnotnému obsahu pre B2C aj v B2B.
Čo hovoria za hranicami?
Nezostaneme len pri slovenských podcastoch. Veľkou inšpiráciou môžu byť aj tie zahraničné, tvorené špičkovými odborníkmi, ktorí prinášajú mnoho zaujímavých a podnetných poznatkov z praxe.
- This Old Marketing
Nemôžem začať žiadnym iným podcastom než This Old Marketing, ktorého autormi sú Joe Pulizzi a Robert Rose, jedni z najznámejších odborníkov v segmente content marketingu. V rámci podcastu prinášajú jedinečný pohľad na to, ako si firmy pomocou kvalitného obsahu môžu vybudovať lojálne publikum, ktoré následne môžu monitorovať. Spoločne diskutujú o najnovších trendoch v content marketingu a vďaka svojej odbornosti, ktorú dopĺňa dávka humoru, zdieľajú s poslucháčmi svoj svetonázor, ktorý zaujme každého marketéra.
- Online Marketing Made Easy
Amy Porterfield je odborníčkou v online marketingu. Okrem toho, že vedie populárne online kurzy, píše aj knihy, vzdeláva a predovšetkým má úspešný podcast, ktorý sa pravidelne dostáva na prvé priečky rebríčkov. V každej epizóde prináša Amy poslucháčom praktické tipy a radí, aké presné kroky podniknúť na zlepšenie sa v online marketingu, a to prostredníctvom konkrétnych situácií. V epizódach podcastu prezrádza, ako naštartovať svoj online biznis, ako rýchlejšie rásť a viac predávať, alebo aj to, ako získať viac subscriberov do newslettera. Nové časti vychádzajú každý týždeň a trvajú približne 30 až 60 minút.
- Social Pros Podcast
Podcast moderátorov Jaya Barta a Adama Browna odhaľuje poslucháčom zákulisie a úspechy veľkých značiek, ako sú napr. Ford či IBM. Každá epizóda obsahuje insight, stratégiu, ale aj súčasné marketingové trendy a končí sa takzvaným The Big Two, kde každý hosť odpovedá na dve veľké otázky, pri ktorých sa občas aj poriadne „zapotí“.
Bonus: Podcasty z iného „súdka“, no predsa také blízke
K obľúbeným marketingovým podcastom pridávam aj dva tipy na relácie, ktoré sa nezameriavajú primárne na segment marketingu, avšak veľmi úzko s ním súvisia. Zaoberajú sa napríklad technológiami, médiami, politikou či sebarozvojom.
- Klik
Podcast Klik denníka SME vychádzajúci na týždennej báze (vždy v sobotu) prináša poslucháčom novinky z oblasti technológií, sociálnych sietí a médií. Podcasteri Dávid Tvrdoň a Ondrej Podstupka atraktívne a priamo vysvetľujú témy z daných oblastí a potvrdzujú alebo, naopak, vyvracajú aktuality, ktoré sa v danej problematike objavujú.
- Michal Truban podcast
Trochu z iného „súdka“, ale predsa blízko k téme marketingu je podcast s Michalom Trubanom. Ide o rozhovory s profíkmi, v rámci ktorých sa spoločne rozprávajú o podnikaní, športe, politike, sebarozvoji a histórii. Dôležitou súčasťou rozhovorov je aj téma, ako sa pripraviť na budúcnosť a či sa vôbec na ňu pripraviť dá.
V zozname obľúbených marketingových podcastov by som mohla pokračovať do nekonečna. Na Slovensku a takisto v zahraničí je množstvo vhodných a relevantných tvorcov, ktorí pravidelne prinášajú kvalitný a zaujímavý obsah a prostredníctvom neho zdieľajú s poslucháčmi svoje skúsenosti a znalosti. Verím, že ste si v zozname našli nového obľúbenca, ktorý vám nielen spestrí jazdu autom či prechádzku, ale takisto bude slúžiť ako zdroj inšpirácie, nových informácií a poznatkov.
Aký typ podcastov počúvate najčastejšie? Nachádza sa v zozname aj váš obľúbený?
Do počúvania!
Sabína pochádza z malej dedinky pri Leviciach. Marketing vyštudovala na Fakulte masmediálnej komunikácie v Trnave a v agentúre pracuje na pozícii Social Media Manager.
Ak práve nepracuje, nájdete ju s foťákom v ruke alebo v lietadle na jej cestách po svete.
Na prvom mieste sú u nej vždy jej blízki a v živote nedá dopustiť na otvorenosť a dobrú náladu. Miluje prírodu, psíky, humor, západy slnka a dobré jedlo.