Get In Touch
541 Melville Ave, Palo Alto, CA 94301,
ask@ohio.clbthemes.com
Ph: +1.831.705.5448
Work Inquiries
work@ohio.clbthemes.com
Ph: +1.831.306.6725

Ako bude vyzerať content marketing v roku 2022?

Marketéri sa už teraz tešia na to, čo nám rok 2022 prinesie. Aké zmeny môžeme očakávať v content marketingu? Prinesie nám ďalší rok niečo úplne nové, čo sme tu zatiaľ nemali? Dominovať budú formáty, ktoré viac-menej už pozná každý a ktorých obľúbenosť za posledný rok narástla. Navýšením rozpočtu do marketingových aktivít rozhodne nič nepokazíte – práve naopak, môže vám to pomôcť.

Pandémia nás ešte viac utvrdila v tom, akú silutvorba obsahu. Ľudia potrebovali najmä podporu, pocit, že sa môžu na niekoho spoľahnúť a dôverovať mu, potrebovali pravdivé a užitočné informácie, ktoré im prinášali hodnotu. Mnohí si až teraz uvedomili, že pravidelne tvoriť kvalitný obsah, ktorý je zároveň aj užitočný, prináša konkurenčnú výhodu.

Hybridné eventy

Asi nikoho neprekvapí, že virtuálne eventy, online kurzy či webináre žnú obrovský úspech. V nasledujúcom roku to nebude inak. Prevládať budú najmä hybridné formy eventov, kde bude fyzicky prítomný určitý počet osôb a zároveň bude prebiehať online prenos pre tých, ktorí si tiež zakúpili lístky.

Vyhovujú nielen odborníkom z praxe, ktorí na nich prednášajú, ale aj ich účastníkom. Vďaka nim vedia osloviť oveľa väčšie publikum. Navyše, ľudia sú dnes zaneprázdnení a pracovne vyťažení, preto im vyhovuje, keď nemusia kvôli nim cestovať. Lístky na ne bývajú častokrát lacnejšie, pričom je oveľa jednoduchšie zúčastniť sa aj na eventoch, ktoré sa streamujú zo zahraničia.

Online eventy predstavujú príležitosť pre firmy, ako vymyslieť niečo nové. Ak je použité kvalitné vybavenie, zvuk, osvetlenie a obraz sú vysokej kvality, tento obsah je možné použiť aj v budúcnosti.

Vedeli ste, že…?

Podľa prieskumu Content Marketing Institute boli virtuálne eventy, webináre či online kurzy hodnotené ako tie formáty šírenia obsahu, ktoré priniesli najlepšie výsledky za posledných 12 mesiacov.

Podcasty

Tiež patríte medzi tých, ktorí nevedia, akú hudbu si vybrať na cestu do auta, rádio vás nebaví, a tak si radšej pustíte nejaký podcast? Aj u nás sa stávajú čoraz viac obľúbené a majú v budúcnosti veľký potenciál. Súvisí to najmä s našou lenivosťou čítať a tým, že sme zaneprázdnení.

Počet spoločností a ľudí, ktorí sa im venujú, neustále rastie. Rozširuje sa tak aj oblasť tém, z ktorých si môžeme vyberať. Do popredia sa dostávajú edukačné podcasty napríklad o ekológii, histórii či o zdraví a ľudskom tele. Obľúbené sú aj životné príbehy známych ľudí, zakladateľov úspešných značiek, športovcov či influencerov a rozhovory s nimi.

Vedeli ste,že…?

Odporúčaná dĺžka podcastu je niečo medzi 20 až 40 minútami. Vyplýva to z viacerých prieskumov, ktoré potvrdili, že väčšina z nás ich počúva cestou do práce, a tá trvá v priemere 20 až 40 minút.

Rozšírená realita

Prinášať obsah zákazníkom prostredníctvom rozšírenej reality bude v nasledujúcom roku vyhľadávané. Vďaka nej viete váš produkt priniesť k zákazníkovi až domov. Spoločnosti, ktoré disponujú vhodným produktom, by do nej mali v roku 2022 rozhodne zainvestovať. Jej využitie už pritom nemusí byť spájané s obrovskou investíciou. Vďaka čoraz lepšej dostupnosti tejto technológie si ju môžu dovoliť aj malé a stredné podniky.

Virtuálna realita je tiež obľúbená a využívaná, no z marketingového hľadiska je rozšírená realita viac implementovateľná.

Funkčné SEO

Úsilie vynaložené do content marketingu a na budovanie pozície vo vyhľadávačoch prinesie výsledky, ak sa rozloží do oboch v rovnakej miere. Robiť analýzu kľúčových slov, ak ich následne nevyužijete pri tvorbe obsahu a naopak, tvoriť ho, ak neviete, čo vaše cieľové publikum hľadá, nedáva zmysel. Trendom bude preto prinášať a tvoriť obsah ešte viac prispôsobený potrebám zákazníkov.

Vedeli ste, že…?

Podľa prieskumu Content Marketing Institute až 66 % opýtaných plánuje v roku 2022 navýšiť svoj rozpočet do tvorby obsahu. Konkurencia bude stále väčšia a bude ťažšie zaujať.

Influencer marketing

Názor marketérov na influencer marketing sa delí na dve skupiny – buď je pozitívny, alebo negatívny. Pravdou je, že ak je dobre urobený, funguje. A očakáva sa, že bude dobre fungovať aj v nasledujúcom roku.

Značky by však mali pristupovať k influencer marketingu zodpovednejšie. Zákazníci sa na túto skupinu ľudí spoliehajú a dôverujú im, preto je fajn, ak si vyberajú takých, ktorí k nim majú pozitívny vzťah a hodia sa aj do obsahu, ktorý bežne vytvárajú.

Pandémia ovplyvnila správanie používateľov a kupujúcich, preto bude dominovať prirodzená komunikácia influencera a budovanie osobného vzťahu so svojím publikom. Značky by mali uprednostniť ambasádorov, ktorí s nimi budú spolupracovať dlhodobo.

Predpokladá sa, že obľúbená bude aj spolupráca vybraného influencera či známej osobnosti na vývoji nového produktu, čo prináša veľký úspech pre obe strany.

User Generated Content

Ďalší trend, ktorý sa rozrástol počas pandémie, ale je tu s nami už dlho. Funguje dobre najmä na sociálnych sieťach, kde oslovíte svoje publikum, aby vám formou videí či fotiek ukázalo, ako používa váš produkt. To viete následne ďalej zdieľať na sociálnych sieťach alebo využiť pri reklamných kampaniach. Je to skvelý spôsob, ako sa zblížiť so svojím publikom, ktorý vám zároveň dokáže ušetriť čas i rozpočet pri tvorbe vlastného obsahu.

Personalizácia

Ľudia si vyberajú, aký obsah budú konzumovať. Značky personalizáciu využívajú a zahŕňajú pri jeho tvorbe. Najväčšou výzvou bude v nasledujúcom roku vytvoriť taký obsah, ktorý osloví viaceré cieľové publiká, a nájsť odborníkov na predmetné témy.

Všeobecné odporúčania

Odhliadnuc od všetkých trendov sú určité špecifické odporúčania, na ktoré by značky a marketéri mali dbať:

  • Stratégia a plán – podľa Content Marketing Institute až 41 % marketérov nemá pripravenú content marketingovú stratégiu.  
  • Meranie a vyhodnocovanie dát – vďaka technológiám máme prístup k čoraz väčšiemu množstvu dát než kedykoľvek predtým. Je potrebné vedieť, čo jednotlivé metriky znamenajú, a vyťažiť z nich maximum pri tvorbe obsahu pre dané publikum.
  • Video formát – dominovať budú kratšie videá, najmä na Instagrame sú to skôr Reels a Insta stories. Optimálna dĺžka sa líši v závislosti od danej platformy.
  • Blogy –tvorba kvalitného a hodnotného blogového obsahu pomáha, najmä ak je obohatený aj o iné formy, ako sú e-booky, infografiky či spomínané videá.

Netreba zabúdať na to, že nie každý nový trend je vhodný pre každú značku. Výber závisí od toho, akú cieľovú skupinu značka oslovuje, aké platformy využíva na distribúciu obsahu, ale aj od toho, aký má rozpočet. Správne zvolená kombinácia osvedčených trendov tvorby a šírenia obsahu, ako sú blogy, videá, sociálne siete, a novších trendov, ako je využitie rozšírenej reality či tvorba webinárov, je cesta k zaručeným výsledkom.

Zdroje:
https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2021/01/b2c-research-report-2021.pdf
https://www.qualtrics.com/blog/future-of-events-is-hybrid/
https://www.jeffbullas.com/content-marketing-trends/

Pravidelný newsletter

Odšťavený z čerstvých marketingových noviniek, plný výživných informácií. Nezmeškajte náš obsah a zostaňte v obraze.

Author avatar
Marianna Šišmičová
Marianna má vyštudovaný manažment, ale viac ju to ťahalo do sveta marketingu. Po skončení štúdia si preto urobila kurz zameraný na online marketing. Momentálne v CF-ku pôsobí na pozícii Content Manažérky. Na content marketingu ju baví hlavne to, že si značka vie budovať komunitu, dlhodobý vzťah so zákazníkom a pomáhať mu. Marianna veľkú časť dňa prispôsobuje svojej argentínskej doge Lare, ktorá si vyžaduje veľa pohybu a pozornosti. Ak sa jej práve nevenuje, rada si zacvičí alebo sleduje seriály. Je vegánka a popri všetkom ostatnom stíha piecť aj vegánske torty a zákusky.