Content marketing je veľmi užitočný nástroj na získavanie zákazníkov. Aby však fungoval, musíme mu venovať toľko pozornosti, koľko si zaslúži.
Prehľadne som jednotlivé aspekty rozdelil do štyroch fáz, ktoré sú v tomto procese nenahraditeľné. V skratke povedané, najskôr treba analyzovať trh, konkurenciu a klienta, potom správne nastaviť stratégiu, následne pravidelne vytvárať originálny obsah, tento neustále šíriť (predovšetkým nekomerčným spôsobom a najlepšie prostredníctvom vlastných, neplatených kanálov) a nakoniec neustále monitorovať správanie zákazníkov, vyhodnocovať ho a vylepšovať celý proces.
Potom príde úroda. Začne rásť pomaly, ale isto. A bude čím ďalej väčšia. Pocítite to vo zvýšených konverziách a nákupoch. Hovoríme tomu funkčný content marketing. Nie preto, že by content marketing sám o sebe nefungoval, ale chcem tým zdôrazniť, že si vyžaduje poctivý prístup. Potom zafunguje vždy.
Stiahnuť infografikuPo 20 rokoch pôsobenia v marketingovej komunikácii priniesol ideu content marketingovej agentúry ContentFruiter. Ako CEO sa stará o jej napredovanie a nové vízie. Tvorba obsahu je mu blízka, je fanúšikom kvalitnej sci-fi aj radostného pohybu po poľných a lesných cestách – bicyklom alebo nordic walkingom s verným psíkom Bearnym. Fascinuje ho vesmír a rád spoznáva svet.