Retrospektívny pohľad na mesiac október nám ešte dlho bude pripomínať, že i do veľkých výziev sa oplatí pustiť. Aj keď na začiatku panuje neistota, čas ukáže, či to bol správny krok. Nám sa to pri projekte SCANquilt ukazuje už tretím rokom. A hoci sa z výsledku nesmierne tešíme, stále s pokorou hľadíme na nové výzvy.
Najefektívnejší firemný obsah
9. ročník súťaže Fénix content marketing k nám bol v roku 2022 mimoriadne štedrý a v kategórii „Najefektívnejší firemný obsah“ sme si odniesli hneď dve ocenenia – 2. miesto pre SCONTO Magazín a 3. miesto pre SCANquilt Blog. Hlavnými hodnotiacimi kritériami sú v tejto kategórii brand awareness, dopad na sales ukazovatele a zmena image. Spomenuté premenné môžu byť dlhodobým, kontinuálne a kvalitne tvoreným obsahom ovplyvnené v prospech klienta. A to je možno aj odpoveď na otázku, či content marketing dokáže pomôcť pri zlepšení predaja. Nuž, dokáže aj omnoho viac.
Začalo to na jeseň 2019
Práve v tomto období sme si so značkou SCANquilt povedali svoje áno a dali tak šancu spolupráci, ktorej ciele boli v značnej miere zamerané na zlepšenie predajných výsledkov.
Spoločnosť QUILTEX, a.s. je známa výrobou bytového textilu, predovšetkým paplónov, vankúšov, matracových chráničov, posteľnej bielizne či prestieradiel pod značkou SCANquilt. Známy názov na tmavomodrom podklade môžete okrem e-shopu vídať aj v 11 kamenných predajniach na Slovensku.
Prvé stretnutie s tímom spoločnosti SCANquilt nám ukázalo obrovskú mieru profesionality, cieľavedomosti, no i mimoriadnu dávku ľudskosti a pokory. Jeho členovia nás podrobne zasvätili do histórie spoločnosti z pohľadu produktov, cieľov, ale aj celkovej komunikácie. Už zo samotnej diskusie nám vyplynulo mnohé – Akému publiku sa prihovárame? Aký zvolíme tón komunikácie? Na čo budú zamerané kľúčové témy obsahu? Postupne sa nám v tíme skladala mozaika dobre nastaveného content marketingového projektu.
Celým stretnutím nás previedol výkonný riaditeľ Ing. Róbert Hliničan a zástupcovia marketingového oddelenia, pán Martin Šiarnik a pani Iveta Kováčová. Vďaka ich otvorenosti, dôvere a obrovskej miere nápomoci môžeme SCANquilt spoločne posúvať vpred už viac ako tri roky.
Výsledky v číslach
Úplne úprimne, obavy boli spočiatku prirodzene veľké. Klientovi chcete pomôcť naplniť jeho očakávania, vybudovať silnú vzájomnú dôveru a dlhodobo mu napomáhať v raste. Vedeli sme teda, že urobíme všetko preto, aby sa nám stanovené podarilo zhmotniť.
Spoluprácou sme sa zaviazali ku garancii nárastu predaja na e-shope, na čo sme naviazali i časť našej odmeny. Konkrétne išlo o 40 % medziročný nárast predaja na e-shope. Asi šípite, že výsledok dopadol zdarne. Napokon sa nám v prvom roku spolupráce podarilo dosiahnuť medziročný rast predaja v e-shope na úrovni 80,04 %. Čo nás prekvapilo a úprimne potešilo, bol aj fakt, že najvyšší rast priniesli výnosy z organickej návštevnosti, konkrétne o 150 %.
Ďalšie roky spolupráce klienta presvedčili, že aj content marketing môže generovať veľmi pekné čísla, ktoré sa na konci odzrkadlia aj v predajoch. Za posledné roky spolupráce sa nám podaril 105 % nárast návštevnosti blogovej stránky. Veľkú časť týchto návštev tvorí práve organická návštevnosť. Čo sa týka metrík e-shopu, určite je na mieste spomenúť tiež nárast konverzného pomeru o 59 % a s ním spojený nárast transakcií o 58 %. Treba si uvedomiť, že množstvo ľudí, ktorí konzumujú obsah SCANquilt blogu, následne vykoná konverziu v podobe nákupu, čo sa odráža na náraste tržieb – konkrétne o 61,49 %.
Čo na to Fruiteri?
„Pre mňa bol projekt SCANquilt už zo začiatku malou veľkou výzvou. Najviac sa mi páčilo to, ako sám klient/značka poznal/a trh a konkurenciu a vnímal/a všetko racionálne, ale s veľkou pokorou. Postupne sme si vzájomne získanou dôverou dokázali vybudovať kvalitné vzťahy, v rámci ktorých je radosť spolupracovať na väčších i menších výzvach. Je to projekt, ktorý ma nielen teší, ale aj veľmi baví, a verím, že nás čaká ešte veľa hodnotnej spolupráce na rôznorodých zaujímavých formátoch.“ Agneša Sleziaková – Content manažérka projektu SCANquilt
„Pre mňa je tento projekt veľká srdcovka a nesmierne si vážim prístup a znalosti klienta. Nielenže si mnohokrát nechá poradiť, čo urýchľuje našu prácu a výrazne dopomáha aj k výsledkom, ale zároveň sa veľmi dobre rozumie svojmu segmentu a v mnohých smeroch zas dokáže poradiť on nám. Presne takto by mala vyzerať ukážková spolupráca. Verím, že to spolu potiahneme ešte veľmi dlho.“ Patrik Mazan – Account manažér projektu SCANquilt
„SCANquilt môže byť pre niekoho na pohľad jasný a jednoduchý projekt, ktorý má svoje presné smerovanie. Čiastočne je to naozaj pravda, už od začiatku si klient určil jasný cieľ, ktorý chcel spolu s nami dosiahnuť. Cesta k nemu nebola vždy jednoduchá, no vďaka spoločnej otvorenej komunikácii a obrovskej dôvere zo strany klienta sa nám darí napĺňať ho postupnými krokmi v naozaj príjemnom naladení, čomu nasvedčuje aj postupné rozširovanie aktivít. Našu spoluprácu si nesmierne vážime a sme radi, že sa nám podarilo ju zoficiálniť aj takýmto ocenením. Veríme, že nie naposledy a že nás čaká ešte veľa skvelých aktivít i ocenení.” Sandra Šutková – Content Distribution manažérka
„Okrem toho, že je SCANquilt srdcová záležitosť našich projektov v CF-ku, je to aj srdcovka všetkých zapojených tvorcov a dodávateľov. Týmto chcem poďakovať celému tímu, ktorý sa na realizácii projektu podieľa, a tiež našim externým aj interným pisateľom. Poďakovanie však adresujem aj tímu na strane klienta – a špeciálne pánovi Martinovi Šiarnikovi, ktorý za nás ako agentúru loboval už na začiatku, a sme veľmi radi, že to všetko takto krásne zapadlo. Ďakujem(e)!“ Katarína Švonavcová – Content manažérka projektu SCANquilt
Ideme ďalej
V minulom roku sme mali možnosť podieľať sa na tvorbe videoseriálu o spánku, ktorý vznikol v kooperácii s neurogenetikom Tomášom Eichlerom a tiež za sprievodu experta na svetlo Hyneka Medřického. Výsledok spoločného úsilia dnes postupne dostávame do povedomia širšej verejnosti a chceme tak i klientovi pomôcť otvárať témy, ktoré s jeho zameraním neodmysliteľne súvisia.
Od marca 2022 sme nadviazali spoluprácu so sesterskou spoločnosťou SCANquilt v Českej republike a začali tak s postupným preklápaním obsahu zo slovenského blogu. Systematickosťou a pravidelnou prípravou sa budeme usilovať o dosahovanie cieľov i na českom trhu.
Radosť je obrovská, no rovnako aj zodpovednosť za zachovanie kvality našej práce. Aj preto nepoľavujeme a novým výzvam kráčame v ústrety. Koniec koncov, nie je to len o uznaní v podobe ocenenia, ale predovšetkým o klientskej spokojnosti a vzájomnom pokroku. Rok 2023, tešíme sa, čo nám prinesieš!
Na pozícii content manažérky sa obracia od ukončenia štúdia digitálneho marketingu na Katedre masmediálnej komunikácie a reklamy v Nitre. Kreatíva ju chytila za srdce, a preto ju aktuálne rozvíja pri rôznych klientskych projektoch. Agentúrny život jej ukázal, že neexistuje stereotyp ani výzva, ktorá by sa nedala zdolať. V práci využíva alter ego introverta s jemným výzorom, nie je ranné vtáča a na najlepšie nápady chodí v nočných myšlienkových po(d)chodoch.